Руски

Ответьте на вопросы по образцу.
Образец: Чья это книга? (сестра) – Это книга сестры.
1. Чей это карандаш? братa 2. Чья это сумка? сестрйонки 3. Чей это портрет?
бабушкин 4. Чья это тетрадь? Карена 5. Чьё это пальто? Анны 6. Чей это дом?
(дяды)

Допишите предложения.
1. Это велосипед (мойево младшва брата. 2. Это собака (мойей соседки) 3. Это
фотоаппарат (мой товарищи). 4. Это книга (твоей подруги). 5. Это машина (мойей
дяди). 6. Это очки (мойей бабушки).

Допишите предложения по образцу.
Образец: У меня есть книги о животных, а у моего друга таких книг нет.
1. У меня есть братья, а у Артура сестра 2. У меня есть собака, а у Армине кошка 3. У
Сурена есть аквариум, а у Кости зоопарк 4. У моей сестры много поздравительных
открыток, а у Лены листев 5. У Артура есть компьютерные игры, а у Ашота книги 6. У
акулы много зубов, а у кита балшой рот

03.04.2024

Դասարանական աշխատանք

1. Արդյո՞ք հետևյալ թիվը տասնորդական կոտորակ է՝ 58/5

  • այո
  • ոչ 

2. Կոտորակը ներկայացրու տասնորդական կոտորակի տեսքով:

Կոտորակը մի կրճատիր:

8/4 = 200/100

3. Տրված թվերից ո՞րն է համակարգային տասնորդական կոտորակը:

Ընտրիր ճիշտ տարբերակը:

  • 1/9
  • 4/10
  • 1/100
  • 82/4
  • 82/100

4. Տրված թվերից որո՞նք են տասնորդական կոտորակները:

Ընտրիր ճիշտ տարբերակները:

  • 4/7
  • 13/1000
  • 7 5/13
  • 4/100
  • 7/10

5. Հետևյալ տասնորդական կոտորակը գրիր համակարգային տասնորդական կոտորակների միջոցով:

7/100 =1/100+1/100+1/100+1/100+1/100+1/100+1/100

6. Գրիր տրված կոտորակին հավասար տասնորդական կոտորակ.

ա) 1/2 = 5/10

բ) 4/5 = 8/10

գ) -9/25 = -36/100

դ) -303/250 = -1212/1000

7. Ո՞ր թվում է 3 թվանշանը գտնվում միավորների կարգում:

  • 983.45
  • 98.345
  • 9834.5
  • 98345

8. 206 ամբողջ 8 տասնորդական կոտորակը գրիր թվանշաններով:
206,8

9. Տասնորդական կոտորակը գրիր դիրքային գրառումով.

ա) 6/100 =0.06

բ) 372/10 =37.2

գ) 813/100 =8.13

դ) 13/1000 =0.13

ե) 4567/10=456.7

զ) 513/10000 =0.0513

10. Տասնորդական կոտորակը գրիր սովորական կոտորակի տեսքով.

ա) 3.87 =387/100 

բ) 16.99 = 1699/100

գ) 137.556 = 137556/1000

դ) 0.003 =3/1000

ե) 1.001 = 1001/1000

զ) 37.1 = 371/10

11. Թվանշաններով գրիր հետևյալ տասնորդական կոտորակը.

ա) զրո ամբողջ մեկ հարյուրերորդական, 0,01

բ) յոթ ամբողջ քսանհինգ հազարերորդական,7,025

գ) երեսուներկու ամբողջ տասնութ տասհազարերորդական,32,0018

դ) զրո ամբողջ երկու հարյուր երեսունյոթ հազարերորդական։0,237

Ստեղծագործական աշխատանք

Գրել փոքրիկ ստեղծագործական աշխատանք գարնան թեմայով ՜գործածելով հետևալ բառերն ու բառակապակցությունները և վերնագրել
Գարնանք ծաղկունք, անուշ բուրմունք, սպասված եղանակ, թռչունների երգեր ուրախ տրամադրություն, արևի ջերմ ճառագայթներ, մարդկային եռուզեռ, մանուշակներ ու ձնծաղիկներ,

Լրացուցիչ առաջադրաքն

  1. Լուծիր հավասարումը.

ա) 2(x — 1/2) = 4

2x-1/2=4

բ) 3(1/3 — x) = 2 2/3

3 1/3-x=2 2/3

  1. Կազմիր հավասարում և լուծիր այն.

ա) x թվի կրկնապատիկին գումարել են 7 և ստացել են 8։

բ) 15 -ից հանել են x թվի եռապատիկը և ստացել են 3։

  1. Լուծիր հավասարումը.(3-4 վարժություններ)

ա) 2(x + 3) = 6 — x

2x+3=6-x

բ) 7(3 — x) + 4(x + 2) = 8

73-x+4x+2=8

4.

ա) 3(x + 2) — x = 10

3x+2-x=10

բ) 8 = 3(x — 4) — x

8=3x-4-x

գ) 4x + 3(x — 7) = 5

4x+3x-7=5

դ) 3(x — 1) + x = 2x

3x-1+x=2x

Լուսնի անդրադարձումը :Հայլիներ

Լույսի աղբյուրները տեսանելի են նրանց արձակած լույսի շնորհիվ։

Այն մարմինները, որոնք լույս չեն արձակում, սակայն տեսանելի են, քանի որ անդրադարձնում են լույսի աղբյուրներից իրենց վրա ընկած լույսը՝ հանդիսանում են լույսի երկրորդային աղբյուրներ։

Լույսը լավ են անդրադարձնում հայելային, ողորկ մակերևույթները։Փորձը հաստատում է, որ հայելիները լույսն անդրադարձնում են որոշակի օրենքով, որը կոչվում է անդրադարձման օրենք։Ընկնող ճառագայթը և անդրադարձած ճառագայթը հայելու մակերևույթին տարված ուղղահայացի հետ կազմում են հավասար անկյուններ։Ընկնող ճառագայթի և հայելու մակերևույթին տարված ուղղահայացի կազմած անկյունը կոչվում է անկման անկյուն:Անդրադարձած ճառագայթի և հայելու մակերևույթին տարված ուղղահայացի կազմած անկյունը կոչվում է անդրադարձման անկյուն:Լույսի անդրադարձման անկյունը հավասար է անկման անկյանը:

Հայելիները լինում են հարթ, ուռուցիկ և գոգավոր:

Անդրադարձման երևույթի վրա է հիմնված հարթ հայելում առարկայի պատկերի ստացումը: Երբ առարկան տեղադրում ենք հայելու առջև, մեզ թվում է, որ ճիշտ իր նման մեկ այլ առարկա գտնվում է հայելու հետևում: Դա առարկայի պատկերն է:

Առարկայի պատկերը հայելում կեղծ է:

Առարկայի պատկերը հայելում միշտ ուղիղ է, այսինքն՝ շրջված չէ:

Առարկայի պատկերը հայելուց ունի նույն հեռավորությունը, ինչ առարկան:

Առարկայի պատկերի չափերը հավասար են առարկայի չափերին:Ի տարբերություն այլ մակերևույթների՝ հայելին գրեթե ամբողջովին անդրադարձնում է իր վրա ընկնող լույսը:Հայելային որոշ հատկություններ ունի ջրի անշարժ մակերևույթը, որում նույնպես կարելի է տեսնել շրջապատի մարմինների ոչ շատ հստակ պատկերը:

Անդրադարձումը լինում է հայելային և ցրիվ:

Հայելային մակերևույթներից լույսն անդրադառնում է զուգահեռ փնջերով՝ հայելային:

Խորդուբորդ մակերևույթներից լույսն անդրադառնում է տարբեր ուղղություններով՝ ցրիվ։

Կինոթատրոններում լույսի ցրիվ անդրադարձում առաջացնելու համար օգտվում են խորդուբորդ մակերևույթով էկրաններից, որպեսզի այն տեսանելի լինի դահլիճի բոլոր մասերից և չփայլի ինչպես ձեր գրատախտակը:

Լույսի ցրիվ անդրադարձման շնորհիվ են ծառերը, շենքերը և այլ առարկաներ երևում բոլոր կողմերից:

Լույսի բեկումը,ոսպնյակներ

Լույսի ճառագայթի ուղղության փոփոխությունը մի միջավայրից մյուսին անցնելիս, կոչվում է լույսի բեկում:

Լույսի բեկմամբ են բացատրվում բազմաթիվ օպտիկական երևույթներ. բերենք դրանցից մի քանիսը՝

1. ջրամբարի խորությունը մեզ թվում է ավելի փոքր քան իրականում է,

2. ջրով լի բաժակի մեջ մտցված ձողիկը թվում է կոտրված,

3. հորիզոնի նկատմամբ Արեգակի և աստղերի դիրքը թվում է իրականից ավելի բարձր, իսկ Արեգակի չափերն ավելի մեծ, երբ այն հորիզոնին մոտ է:

4.մթնոլորտի անհամասեռությամբ և նրանում լույսի բեկմամբ է պայմանավորված աստղերի առկայծումը և օդատեսիլի (միրաժ) առաջացումը:

Ոսպնյակներ

Գործնական մեծ նշանակություն ունի լույսի բեկման երևույթը ոսպնյակներում:

Գնդային մակերևույթներով սահմանափակված ապակենման մարմինները կոչվում են ոսպնյակներ:

Գնդային մակերևույթներով սահմանափակված ապակենման մարմինները կոչվում են ոսպնյակներ:

Օրինակ

Ոսպնյակներ են ակնոցի, խոշորացույցների ապակիները:

Ոսպնյակները լինում են հավաքող և ցրող:

Օրինակ
Ոսպնյակներ են ակնոցի, խոշորացույցների ապակիները:Ոսպնյակները լինում են հավաքող և ցրող:
Հավաքող (ուռուցիկ) ոսպնյակների միջին մասը ավելի հաստ է, քան եզրային մասերը։

Երբ լույսի զուգահեռ ճառագայթներն ընկնում են հավաքող ոսպնյակի վրա, դրանից անցնելուց հետո հավաքվում են մի կետում: Այդ կետը կոչվում է ոսպնյակի կիզակետ: Հավաքող ոսպնյակը ունի երկու իրական կիզակետ:
Հավաքող ոսպնյակի օգնությամբ կարելի է Արեգակից եկող լուսային էներգիան հավաքել մի կետում և այրել թուղթը:Ցրող (գոգավոր) ոսպնյակների եզրերը հաստ են, իսկ միջին մասը՝ բարակ։Ցրող ոսպնյակի վրա ընկնող զուգահեռ ճառագայթները դրանից դուրս են գալիս ցրված: Մի կետում հավաքվում են նրանց շարունակությունները: Այդ կետը կոչվում է ոսպնյակի կեղծ կիզակետ: Ցրող ոսպնյակը ունի երկուկեղծ կիզակետ:

Հավաքող և ցրող ոսպնյակները օգտագործվում են բազմազան օպտիկական սարքերում՝ ճառագայթների ընթացքը պահանջվող ձևով փոփոխելու համար:

Դրանք օգտագործվում են մանրադիտակներում, աստղադիտակներում, լուսանկարչական ապարատում, հեռադիտակներում, խոշորացույցներում և այլն:

Լրացուցիչ աշխատանք

Պատասխանել հարցերին

1. Ե՞րբ է լույսը բեկվում: Ինչո՞վ է լույսի բեկումը տարբերվում անդրադարձումից:

Մի թափանցիկ միջավայրից մյուսի մեջ անցնելու
ժամանակ լույսը բեկվում է.

2. Ի՞նչ է ոսպնյակը:

Ոսպնյակ է կոչվում թափանցիկ, ապակե մարմին
3. Ո՞ր կետն է կոչվում ոսպնյակի կիզակետ:

Երբ լույսի զուգահեռ ճառագայթներն ընկնում են հավաքող ոսպնյակի վրա, դրանից անցնելուց հետո հավաքվում են մի կետում: Այդ կետը կոչվում է ոսպնյակի կիզակետ: Հավաքող ոսպնյակը ունի երկու իրական կիզակետ:
4.Ի՞նչ օրենքով է կատարվում լույսի անդրադարձումը։

Լույսը լավ են անդրադարձնում հայելային, ողորկ մակերևույթները։Փորձը հաստատում է, որ հայելիները լույսն անդրադարձնում են որոշակի օրենքով, որը կոչվում է անդրադարձման օրենք
5.Նշի՛ր հայելիների տեսակները:

Հայելիները լինում են հարթ, ուռուցիկ և գոգավոր:

6.Ո՞ր անկյուն է կոչվում անդրադարձման անկյուն։

Անդրադարձած ճառագայթի և հայելու մակերևույթին տարված ուղղահայացի կազմած անկյունը կոչվում է անդրադարձման անկյուն

Դասարանական աշխատանք

1.  Լուծիր հավասարումը.

ա) x — 832 = 174 x=-832+174 x=1006  

բ) x — 303 = 27 x=303+27 x=330

գ) 1405 — x = 108 -x=108-1405 -x=-1297 x=1297

դ) 84 + x = 124 x=124+84 x=40

2. Հավասարման արմա՞տ է արդյոք 3 թիվը.

ա) x — 5 = 0 ոչ

բ) 2x = 6 այո

գ) 7 — x = 0 ոչ

դ) x = 6 — x այո

3. Ո՞ր հավասարման արմատն է  1 թիվը.

  • 2x = 5 ոչ
  • 4x = 0 ոչ
  • 7x = 7 այո
  • 6x + 8 = 14 այո
  • 8 — x = 7 այո

4. Լուծիր հավասարումը.(4-6 վարժություններ)

ա) 15 — 3x = 0 -3x=0-15 -3x=-15 -x=-15:3 -x=-5 x=5

բ) 4x + 2x — 7 = 5 4x+2x=5+7 6x=12 x=12:6 x=2

գ) 7x + x + 3 =19 7x+x=19-3 8x=16 x=16:8 x=2

դ) 3x — 1 = 2x 3x-2x=1 x=1

ե) 3x — 6 = x 3x-x=6 2x=6 x=6:2 x=3

զ) x + 3 = 3x — 7 x-3x=7-3 2x=4 x=4:2 x=2

5. 

ա) 3 — x = 1 + x -x-x=1-3 -2x=-2 -x=-2:2 -x=-1 x=1

բ) 7x + 2 = 3x -10 7x-3x=-10-2 4x=-12 x=-12:4 x=-4

գ) 5x — 8 = 3x — 8 5x-3x=-8+8 2x=0 x=0

դ) 1/2x — 3 = 2 — 1/3x 1/2x+1/3x=2+3 5/6x=5 x=5:5/6 x=6

6.

ա) 2(x — 5) = 9 2x-10=9 2x=9+10 2x=19 x=19/2

բ) 12 + 3(x — 1) = 0 12+3x-3=0 3x=0-12+3 3x=-9 x=-9:3 x=-3

գ) -(x + 8) = 3 -x-8=3 -x=3+8 -x=11 x=-11

դ) 1 — 5(2 — 3x) = 6 1-10+15x=6 15x=6-1+10 15x=15 x=15:15 x=1

ե) 7 — 3(x + 1) = 6 7-3x-3=6 3x=6-7+3 3x=2 x=2/3

զ) 5 — 2(3 — x) = 11 5-6+2x=11 2x=11-5+6 2x=12 x=12:2 x=6

7. Կազմիր հավասարում և լուծիր այն.

ա) x թվին գումարել են 4 և ստացել են 19։
x+4=19 x=19-4 x=15

բ) x թվից հանել են 10 և ստացել են 7։
x-10=7 x=7+10 x=17

գ) 35-ից հանել են x թիվը և ստացել են 5։
35-x=5 -x=5-35 -x=-30 x=30

դ) 11-ին գումարել են x թիվը և ստացել են 25։
11+x=25 x=25-11 x=14

Ածական, գործնական աշխատանքներ, 6-րդ դասարան

Կատարիր առաջադրանքները

1․Տրված բառերից առանձնացրու ածականները․Միրգ, կտրիճ, ձերբակալել, կախարդանք, հիշաչար, տասնհինգ, խիզախ, անօթևանդժգույն, վեցվեց, երգիչ,  քայլել, մաքրել, հնազանդվել, նպատակ, մարզիկ, չորս, ամիս, իրադարձություն, 
 ծանոթություն, վազել, թերևս, բայց:

2․Տրված բառերը դարձրո՛ւ ածականներ՝  հմայել-հմայիչ, վախենալ-վախկոտ, երազ-երազկոտ, գրավել-գրավիչ:

3. Դո՛ւրս գրիր ածականները։

Այս գետի ափին, այս ուռենու տակ
Իմ մանկությունն է անցել երազուն,
Խաղացել է նա գետում այս հստակ,
Ոսկի է փնտրել այս տաք ավազում։
Նա թառել է այս ծառերին դալար,
Երկյուղով մտել այրերը այս մութ
Ու կածաններում այս օձագալար
Թափառել է նա մինչև մայրամուտ։
Եվ իր ծիծաղի ալիքներն է ջինջ
Տվել նա մի օր ջրերին այս խենթ,
Որ ուրախ երգով տարել ամեն ինչ
Ու, սակայն, ոչինչ չեն բերել էլ ետ։

4․Գրիր տրված գոյականներից յուրաքանչյուրին բնորոշող երեք ածական։
Մայրիկ-գեղեցիկ, ջղայն, բարի, այգի-սիրուն, մութ, ծաղկած, ուսուցչուհի-խելացի, կիրթ, սովորեցնող, գիրք-հետաքրքիր, կարմիր, , գորգ-փոշոտ, հաստ, նկարազարդ։

Դասարանական աշխատանք

1. Լուծիր հավասարումը.

ա) 5 + x = 3 x=-2

բ) -7 + x = -2 x=5

գ) x + 3 = -6 x=-9

դ) 12 + x = -8 x=-20

ե) x + 18 = 18 x=0

զ) -13 + x = -5 x=8

2. 

ա) 6x = -7 x=-7/6

բ) -2x = -13 x=13/2

գ) 2x = 0 x=0

դ) -5x =0 x=0

ե) -x = 2 x=-2

զ) 3/4x = 1 x=4/3

է) -2x = 1/4 x=-1/8

ը) -2/3x = -3 x=2/9

3. 

ա) 36 — 9x = 0 -9x=-36 x=4

բ) 5x + 2x — 9 = 5  7x=14 x=2

գ) 9x + x + 9 =19 10x=10 x=1

դ) 6x — 1 = x  5x=1 x=1/5

ե) 7x — 6 = x 6x=6 x= 1

զ) x + 8 = 3x — 4   -2x=-12  x=6

4. 

ա) 4 — x = 2 + x -x-x=4-2=-2x:2=1 x=1

բ) 6x + 8 = 2x — 4 6x-2x=-4-8 4x=-12 x=-12:4 x=-3

գ) 6x — 7 = 2x — 8 6x-2x=-8+7 4x= -1 x=-1/4

դ) 6x — 3 = 2 — 3x 6x+3x=2+3 9x=5 x=5/9

5.

ա) 4(x — 5) = 4 4x -20=4 4x=4+20 4x=24 x=24:4 x=6

բ) 15 + 5(x — 1) = 0 15+5x-5=0 5x=0-15+5 5x=-10 x=-10:5 x=-2

գ) -(x + 9) = 7 -x-9=7 -x=7+9 -x=16 x=-16

դ) 4 — 3(5 — 9x) = 6 4-15+27x=6 27x=6-4+15 27x=17 x=17/27

ե) 2 — 4(x + 5) = 1 2-4x-20=1 -4x=1-2+20 -4x=19 -x=19/4 x=-19/4

զ) 9 — 2(4 — x) = 10 9-8+2x=10 2x=10-9+8 2x=9 x=9/2

6. Նկարում պատկերված շարքում զուգերից քանիսու՞մ են երեխաները ձախ ձեռքով բռնել ընկերոջ ձախ ձեռքը։

7. Քառակուսու մեջ գրված են 1-ից  9 թվանշանները։ Թվերը ստեղծվում են՝ սկսվելով աստղից, շարժվելով գծի երկայնքով և գիծը կազմող թվանշանները գրելով։ Օրինակ՝ ցուցադրված գիծը ներկայացնում է 42685 թիվը։ Պատասխանում բերված գծերին համապատասխանող թվերից ո՞րն է ամենամեծը։

Պատասխաններ՝

ա)

բ)

գ)

դ)

ե)

English Modal Verbs

1.You must do your homework carefully.

2.Can I use your phone?
3. I can do it for you if you like
4.I’ts getting late.We must go now.
5.You mustn’t drink too much at a party.
6. You must study your lessons every day.
7.You must be cereful You drive so fast.
8.Its warm so the children can swim today.

9.You must bring the umbrella because it is going to rain.
10.The boy can’t open the door because he hasn’t got the key.